مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 17:052022-11-23اقتصادي

کاهش 22 درصدی جرایم سایبری در 2 ماه گذشته در اصفهان


رییس پلیس فتا استان اصفهان از کاهش 22 درصدی جرائم حوزه سایبری در 2 ماه گذشته به علت گرایش کاربران به استفاده از پلتفرم ها و نرم افزارهای داخلی خبر داد.

- سید مصطفی مرتضوی رییس پلیس فتا استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت استان در حوزه جرائم سایبری اظهار داشت: در استان اصفهان از ابتدای سال تاکنون شاهد افزایش 15 درصدی جرائم سایبری بوده ایم که این افزایش در مقایسه با درصد نفوذ سایبری در جامعه، منطقی و قابل پیش بینی است.

وی افزود: با وجود افزایش همیشگی جرائم اما برای اولین بار ما کاهش 22 درصدی این جرائم در 2 ماهه گذشته را تجربه کردیم که علت آن هم استفاده کاربران از پلتفرم های داخلی و بومی بوده است، بنابراین برای کاهش بیشتر آسیب ها و جرائم در این حوزه، نهادینه کردن فرهنگ استفاده از این شبکه های داخلی بین شهروندان بسیار مؤثر خواهد بود.

مرتضوی بیان کرد: اولین قدم در حوزه مزاحمت ها و جرائم سایبری متوجه رفتارهای کاربران در این فضا است و اگر کاربران فضای مجازی بتوانند به دور از احساسات، اطلاعات خصوصی خود را در این فضا مدیریت کنند و فرصت سوءاستفاده از سودجویان و مجرمان سایبری را سلب کنند، شاهد تهدیدات مجازی نخواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 22 درصدی جرایم سایبری در 2 ماه گذشته در اصفهان

کاهش 22 درصدی جرایم سایبری در 2 ماه گذشته در اصفهان