مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 11:102022-11-24اقتصادي

شایعترین عوامل تصادف در ایران


تصادف، همچنان یکی از عوامل اصلی مرگ و معلولیت در ایران به شمار می رود و استان فارس در این زمینه یکی از نقاط پرحادثه قلمداد شده که علیرغم اقدامات مختلف، - همچنان در صدر جدول آمار وقوع حوادث رانندگی و فوت ناشی از تصادفات قرار دارد.

کارشناسان عوامل مختلفی نظیر نکات فنی در احداث راه ها، توجه به مسائل ایمنی در تولید خودرو، آموزش مداوم، رعایت الزاماتی در زمان صدور گواهینامه، ایمن سازی راه های برونشهری، نصب علائم هشدار دهنده و البته عوامل انسانی را در بروز حوادث رانندگی تاثیرگذار می دانند و طی سال های اخیر، تلاش هایی را با توجه به این عوامل، برای کاهش حوادث رانندگی و پیامدهای آن در دستور کار قرار داده اند.

صاحب نظران معتقد هستند که حوادث رانندگی، در کنار خسارت های اقتصادی، مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی متعددی را به دنبال دارد؛ از مسائلی که به دلیل از دست رفتن یا معلولیت عضوی از یک خانواده به ویژه افراد سرپرست خانوار، ایجاد می شود تا مشکلاتی که زندانی شدن مقصران در حوادث فوتی و جرحی برای خود و خانواده و جامعه ایجاد می کنند.

یک کارشناس بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این رابطه ضمن یادآوری اینکه فوت ناشی از حوادث ترافیکی به آن دسته از مرگ هایی گفته می شود که هنگام وقوع یا در مدت 30 روز پس از حادثه به علت آسیب ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایعترین عوامل تصادف در ایران

شایعترین عوامل تصادف در ایران