مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 آذر 1401 ساعت 09:102022-11-25پزشكي

آمار جدید از مبتلایان سرخک در کشور/ واکسیناسیون سرخک و فلج اطفال اتباع از دی


رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به افزایش موارد ابتلا به سرخک در کشور، در عین حال از برنامه این وزارتخانه برای واکسیناسیون سرخک و فلج اطفال اتباع غیرایرانی زیر 15 سال در 27 دانشگاه علوم پزشکی و از ابتدای دی ماه خبر داد.

- رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به افزایش موارد ابتلا به سرخک در کشور، در عین حال از برنامه این وزارتخانه برای واکسیناسیون سرخک و فلج اطفال اتباع غیرایرانی زیر 15 سال در 27 دانشگاه علوم پزشکی و از ابتدای دی ماه خبر داد.

دکتر سید محسن زهرایی در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور، گفت: از ابتدای سال جاری میلادی (اوایل دی 1400) تاکنون 202 مورد تایید شده آزمایشگاهی سرخک در کشور داشتیم که حدود 53 درصد آنها را اتباع تشکیل می دهند و تقریبا می توان گفت از این آمار 95 درصد مبتلایان، اتباع افغانستان بودند و 4 یا 5 مورد مبتلا به سرخک پاکستانی و یک مورد هم عراقی داشته ایم.

وی افزود: موارد مبتلایی که از کشورهای همسایه وارد ایران می شوند طبیعتا می توانند سبب سرایت بیماری به ایرانیان هم شوند؛ به شکلی که کمتر از نصف آمار کلی، مبتلایان ایرانی بودند و این نشان دهنده این است که ما در معرض خطر بالای انتشار بیماری سرخک هستیم؛ زیرا کشورهای همسایه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار جدید از مبتلایان سرخک در کشور/ واکسیناسیون سرخک و فلج اطفال اتباع از دی

آمار جدید از مبتلایان سرخک در کشور/ واکسیناسیون سرخک و فلج اطفال اتباع از دی