مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 07:502022-11-26اقتصادي

دوبرابر شدن دبی ورودی، تشنگی سدهای استان مرکزی را رفع نکرد


مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی گفت: افزایش دو برابری دبی ورودی به سدهای استان، متاثر از بارش های اخیر، نتوانست حجم آب ذخیره شده در دریاچه سدهای کمال صالح اراک و الغدیر ساوه را افزایش دهد.

- ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی گفت: افزایش دو برابری دبی ورودی به سدهای استان، متاثر از بارش های اخیر، نتوانست حجم آب ذخیره شده در دریاچه سدهای کمال صالح اراک و الغدیر ساوه را افزایش دهد.

عزت اله آمری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر دبی ورودی به سد کمال صالح شازند 570 لیتر بر ثانیه و دبی ورودی به سد الغدیر ساوه 730 لیتر بر ثانیه است که در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل افزایش دو برابری داشته است.

وی افزود: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در سد الغدیر ساوه 46 میلیون متر مکعب و این میزان در سد کمال صالح شازند 36 میلیون متر مکعب است.

آمری در ادامه گفت: با توجه به وضعیت بارندگی در سال آبی گذشته و کاهش نزولات آسمانی و همچنین ذخیره محدود در دریاچه سد الغدیر ساوه، طبق برنامه ریزی های بعمل آمده توسط مدیریت شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی، دریچه های سد از 15 مهرماه سال جاری بسته شده است.

وی افزود: در حال حاضر از منابع آبی ذخیره شده در دریاچه سد الغدیر برای مصارف شرب شهر ساوه استفاده شده و سد کمال صالح نیز آب شرب مردم شهر اراک را تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوبرابر شدن دبی ورودی، تشنگی سدهای استان مرکزی را رفع نکرد

دوبرابر شدن دبی ورودی، تشنگی سدهای استان مرکزی را رفع نکرد