مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 13:302022-11-26اقتصادي

راه اندازی بورس انگور و کشمش در قزوین


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بورس محصول انگور و کشمش باهدف ایجاد یک بازار فراگیر برای اولین بار در استان قزوین راه اندازی می شود.

- رضا افلاطونی شنبه پنجم آذر در نشست میز توسعه صادرات محصول کشمش و صنایع وابسته که با حضور محمود بازاری مدیرکل ترویج سازمان توسعه و تجارت که در سالن اجتماعات جهادکشاورزی برگزار شده بود، اظهار کرد: بورس محصول کشمش و انگور به عنوان یک بازار جدید با ایجاد بازاری فراگیر، یکپارچه و متشکل و سازمان یافته درصدد رفع مشکلات موجود برآمده و سبب سهولت در امر دادوستد این محصول می شود.

وی بر توسعه زنجیره ارزش انگور و کشمش در استان قزوین تأکید کرد و افزود: از برگ انگور گرفته تا میوه انگور و فرآوری های آن همگی دارای زنجیره ارزش است که با کمک این زنجیره و راه اندازی بورس می توان تحول عظیمی در استان رقم زد.

افلاطونی تصریح کرد: برای ارتقاء محصول انگور و کشمش کارهای بسیاری صورت گرفته است، مثلاً ارقام انگوری که در 35 هزار هکتار باغ ما وجود داشت، ارقام تجاری و به روز نبودند که در حال به روزرسانی است.

این مسئول ادامه داد: با تعیین یک مدیر پروژه برای ارتقاء انگور و کشمش برنامه سرشاخه کاری و طرح فراز در استان قزوین عملیاتی شده است و افت درخت انگور به دلیل سرمازدگی با ورود مرکز تحقیقات در حال مرتفع شدن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی بورس انگور و کشمش در قزوین

راه اندازی بورس انگور و کشمش در قزوین