مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 21:252022-11-26اقتصادي

هزینه 35 میلیارد ریال برای نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه


مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: از سال 1399 یعنی در دو سال گذشته، حدود 35 میلیارد ریال برای نگهداری این پل هزینه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محسن حمزه لو بعد از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت های حمل و نقل در پایانه های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش های اقتصادی به شمار می رود، افزود: وجود یک هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان غربی با سه کشور، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان به طول 536 کیلومتر تاکنون 470 کیلومتر تقریباً 88 درصد از این گذرگاه بین المللی افتتاح شده است، افزود: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک هزار و 530 کیلومتر، مرز بازرگان در شمال استان را به بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان متصل می کند، بیان کرد: 130 کیلومتر از این کریدور بزرگراهی در دست اجرا است و تاکنون 2 هزار میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه عمده حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه های مرزی استان انجام می شود، اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی استان در ارتقای مبادلات مرزی بسیار مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه 35 میلیارد ریال برای نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه

هزینه 35 میلیارد ریال برای نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه