مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 09:102022-11-27اقتصادي

کهنه سواران پایتخت تریلرها چشم انتظار نوسازی


تریلرها و ماشین های سنگین که روزانه چندین هزار تن کالا را در سطح کشور جابه جا می کنند اغلب به علت فرسودگی و عمر بالا کیفیت مناسبی نداشته و به واسطه این فرسودگی آلودگی هوا، - خطرات جاده ای مختلف و مصرف سوخت بالا را به همراه دارند.

در حال حاضر حدود نیمی از ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور فرسوده بوده و از عمر مفید آنها بیش از 20 تا 25 سال می گذرد و جزء ماشین های اسقاطی به شمار می روند اما با وجود آن هنوز در حوزه حمل و نقل دارای فعالیت هستند و مجلس مصصم است این موضوع را حل و فصل کند و به همین منظور اسقاط خودروها به ویژه کامیون های فرسوده برای ایمنی جاده ها و جلوگیری از آلودگی هوا و حل مشکل رانندگانی که خودروهای آنها مدت هاست که در گمرک باقی مانده در اولویت کاری مجلس قرار گرفته است.

شهرستان اسدآباد معروف به پایتخت تریلرها هم با بیش از 10 هزار راننده و کمک راننده ماشین سنگین تریلر و کامیون و بیش از 5500 دستگاه ماشین سنگین نیم درصد از ناوگان حمل ونقل کشور را به خود اختصاص داده، حال آن که بیش از 50 درصد ناوگان حمل و نقل جاده ای این شهرستان فرسوده بوده و این فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای کهنه سواران این شهر را آزار می دهد.

اما اینکه آیا اسقاط خودروها به ویژه کامیون های فرسوده برای ایمنی جاده ها و جلوگیری از آلودگی هوا که در اولویت کاری مجلس ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کهنه سواران پایتخت تریلرها چشم انتظار نوسازی

کهنه سواران پایتخت تریلرها چشم انتظار نوسازی