مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 10:202022-11-28پزشكي

وضعیت آزار دهنده تجهیزات پزشکی؛ ریشه کمبودها کجاست؟


اولین کار این است که مدیریت اقتصاد سلامت و تجهیزات پزشکی را به خود پزشکان واگذار کنند و تصمیم گیری در مورد منابع مالی آن هم بر عهده آنها باشد.

- جامعه پزشکی و متخصصان باید مورد اعتماد قرار بگیرند و آنها خیر و صلاح اینکه چه تجهیزاتی مورد نیاز است را تأیید کنند.

در حالی مسئولان وزارت بهداشت بر وجود وضعیت مطلوب تجهیزات پزشکی در کشور تأکید دارند که عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و برخی از اساتید دانشگاه های علوم پزشکی وضعیت موجود را آزار دهنده می دانند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، کمبود تجهیزات پزشکی این روزها در کنار کمبود دارویی از جمله مسائلی است که موجب نگرانی بسیاری از بیماران، پزشکان و کارشناسان شده است.

در روزهای گذشته خبرهای مختلفی از کمبود 200 قلم از تجهیزات پزشکی مورد نیاز در مراکز درمانی، کلینیک ها و مراکز آزمایشگاهی منتشر شد.

این موضوع از سوی وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو تکذیب شد، حتی روح الله مزینانی مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، در واکنش به کمبود بیش از 200 قلم تجهیزات مصرفی در بیمارستان ها، گفته است که اعداد و ارقام مبهمی که در رابطه با کمبودها عنوان شده است نسبت به تنوع و تعداد ثبت 378 هزار کد IRC تجهیزات پزشکی در کشور که 240 هزار عدد آن مصرفی است، با نگاه منصفانه به فرض درست بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت آزار دهنده تجهیزات پزشکی؛ ریشه کمبودها کجاست؟

وضعیت آزار دهنده تجهیزات پزشکی؛ ریشه کمبودها کجاست؟