مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 11:452022-11-28اقتصادي

شناسایی 8 هزار گونه گیاهی در کشور/ خواص دارویی 2هزار و 500 گیاه


بر اساس اعلام معاونت علمی، 8 هزار گونه گیاهی در کشور شناسایی شده که از این تعداد 2 هزار و 500 گیاه خواص دارویی دارند؛ این نشان می دهد سهم داروهای طبیعی در این صنعت بالاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، ایران یک کشور غنی و دارای فرصت ویژه تولید ثروت از صنعت گیاهان دارویی است اما هنوز از این ظرفیت طبیعی به شکل درست بهره نبرده و سهم خود را از اقتصاد کشور دریافت نکرده ایم.

این سهم باید در کل زنجیره ارزش گیاهان دارویی از مرحله کشاورزی و برداشت محصول تا صنایع فراوری و تولید محصولات نهایی و همچنین فروش و بازاریابی ارتقا یابد تا صنعت گیاهان دارویی بتواند در اقتصاد کشور نقش آفرینی اثربخشی داشته باشد.

صنعت گیاهان دارویی یکی از صنایع کهن و بومی ایرانی است که سالیان سال به عنوان صنعتی راهبردی میان مردم برای رفع نیازهای درمانی و غذایی مورد استفاده قرار می گرفت؛ اما با توسعه شهرها و دنیای فناوری، این صنعت قدیمی مورد غفلت واقع شد البته احیای آن دوباره در دستور کار قرار گرفت.

ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم به عنوان یکی از نهادهای موثر در این حوزه تلاش می کند تا سهم صنعت گیاهان دارویی را در اقتصاد کشور ارتقا دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 8 هزار گونه گیاهی در کشور/ خواص دارویی 2هزار و 500 گیاه

شناسایی 8 هزار گونه گیاهی در کشور/ خواص دارویی 2هزار و 500 گیاه