مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 12:052022-11-30سياسي

تجلی صبر و خردمندی


«زینب» تنها یک نام نیست، بلکه مفهوم بلندی است که عزت و کرامت نوع زن را درامتداد یک تاریخ حماسه زنده نگه داشته و الهام بخش آزادگان و عزت طلبان است.

- زینب تنها یک نام نیست، بلکه مفهوم بلندی است که عزت و کرامت نوع زن را درامتداد یک تاریخ حماسه زنده نگه داشته و الهام بخش آزادگان و عزت طلبان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران در ادامه نوشت: 1434 سال پیش چنین روزی - پنجم جمادی الاول - خانه کوچک علی(ع) و فاطمه(س) شاهد طلوع ستاره درخشانی بود که از هر جهت زینت پدر بود و از همین رو زینب نامیده شد.

زینب(س) در کانون تقوا و فضیلت و در محیطی ساده و بی آلایش تربیت یافت و عالی ترین تعالیم را فراگرفته و موقعیتی یافت که حتی در مردان عالم کمتر نظیرش را می توان یافت.

یگانه بانویی که نمونه شهامت و دلیری، دانش و بینش، کفایت و خردمندی و قدرت روحی و تجلی دیگر معنای نامش درخت نیکو منظر و خوشبو بود.

حضرت زینب(س) در کانون عصمت و طهارت رشد یافت و تا 5 سالگی در سایه تربیت مادر - حضرت فاطمه(س) - و تا 35 سالگی در کنار پدر - حضرت علی(ع) - درس صبر و فداکاری آموخت و خود را برای روزهای سخت و مصایب بزرگ آماده کرد.

آنچنان که خود می گفت: عبرت و فی العین قدی و فی الحلق شجاً شکیبایی ورزیدم همچون کسی که خاشاک چشمش را پر کرده بود و استخوان راه گلویش را گرفته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجلی صبر و خردمندی

تجلی صبر و خردمندی