مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 09:452022-12-01اجتماعي

در شب های سرد و بارانی مراقبت گرگ ها باشید


کارشناس مسئول حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه درباره احتمال نزدیک شدن گرگ به مناطق مسکونی در شب های سرد هشدار داد و از مردم خواست در کنار مراقبت از خود، - از آسیب رساندن به این حیوانات هم خودداری کنند.

سیامک اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سرد شدن هوا و کاهش غذایی که در دسترس حیات وحش است، اظهار کرد: خشکسالی هم کاهش منابع غذایی مورد نیاز پستانداران از جمله گرگ که معمولا از پستانداران با جثه کوچکتر تغذیه می کنند را تشدید کرد است.

وی از تنوع غذایی قابل توجه گرگ ها یاد کرد که اگرچه عمدتا سراغ بره و میش می روند، اما می تواند از انواع جوندگان مانند خرگوش، موش و حتی برخی پرندگان نیز تغذیه کنند.

کارشناس مسئول حیات وحش محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه با وجود این تنوع غذایی باز هم گرگ ها در این فصل سال دسترسی چندانی به منابع غذایی ندارد، یادآور شد: در چنین شرایطی این حیوانات تنها برای به دست آوردن غذا به مناطق مسکونی از جمله روستاها نزدیک می شوند.

اسماعیلی هدف اصلی گرگ ها را حمله به گله ها دانست و خاطرنشان کرد: بهتر است افراد در این روزها بیشتر مراقب گله های خود باشند.

وی از گرگ به عنوان حیوانی بسیار هوشمند یاد کرد و ادامه داد: چون حمله گرگ به گله معمولا با سر و صدا همراه است، از همین رو برای اینکه سر و صدایی که ایجاد می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در شب های سرد و بارانی مراقبت گرگ ها باشید

در شب های سرد و بارانی مراقبت گرگ ها باشید