مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 11:002022-12-01سياسي

نگاهی به برنامه«عصر شیرین»؛ گسترش حال خوب زنانه


«عصر شیرین» در قالب یک برنامه گفت و گو محور در هرقسمت میزبان زنانی از قشرها و شغل های مختلف است، زنانی که بی پرده و صمیمانه از تجارب و موفقیت هایشان می گویند.

- خبرگزاری فارس، گروه تلویزیون: مهمترین چالش پیش روی زنان در سطح اجتماع، بازنمایی نامطلوب از نقش آنان در جامعه در برنامه ها و رسانه های هنری است.

بازنمایی نامطلوب از نقش زن در رسانه ها، از جمله در سریال های تلویزیونی، خود به بازتولید نوعی از نگاه به نقش زن در جامعه منجر می شود که به هیچ روی نمی توان گفت برای بهبود وضعیت زنان است.

نمایش زنان با خصوصیات اخلاقی ضعیف، منفعل در تصمیم گیری های خانوادگی و یا غرق در کار و فعالیت اجتماعی و غافل از همسر و فرزندان با ژست های روشنفکری به وفور در سریال ها قابل مشاهده است.

این امر به ساخته شدن تصویری از زن در جامعه می انجامد که قابل اتکا و حمایت نیست.

چنین تصویری نه تنها نمی تواند به بهبود شخصیت خصوصی و اجتماعی زنان و گسترش خصوصیات مثبت در آن ها کمک کند، بلکه مانعی در برابر جامعه نسبت به توان مندی ها و شایستگی های زنان و نقش های مثبتی است که می توانند در رشد و توسعه داشته باشند.

این تصویر الکن و مخدوش از یک زن چه در نقش دختر چه همسر و چه مادر خودباوری زنان را نیز تحت الشعاع قرار می دهد و اعتماد به نفس و عزت نفس آنان را که از ضروریات موفق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به برنامه«عصر شیرین»؛ گسترش حال خوب زنانه

نگاهی به برنامه«عصر شیرین»؛ گسترش حال خوب زنانه