مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 12:052022-12-01اقتصادي

بهربرداری طرح بزرگ آبرسانی از سد آزاد به شهر سنندج


طرح تأمین آب شهر سنندج از طریق سد آزاد با هدف ارتقای کمی و کیفی آب شرب این شهر با هزینه ای بالغ بر 8500 میلیارد ریال با حضور رییس جمهور و وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پاون، در آیین افتتاح این پروژه وزیر نیرو و مدیران صنعت آب استان گزارشی از روند اجرای پروژه ارائه دادند و دکتر رییسی نیز از تلاش های صورت گرفته برای اجرا و اتمام این طرح بزرگ تقدیر کرد.

از جمله مشکلات تأمین آب شرب مردم سنندج از سد قشلاق، نحوه آبگیری از آن بود، به طوری که فقط امکان بهره برداری از 115 میلیون مترمکعب از ذخیره سد به تصفیه خانه وجود داشت و چنانچه مشکلی برای تونل آبی رخ می داد، شهر با تنش آبی روبرو می شد.

در حوزه بهبود کیفی آب سد قشلاق، اقداماتی طی سال های گذشته صورت گرفت، اما بررسی ها برای مرتفع کردن معضل کیفی آب سنندج ادامه یافت که نتیجه نهایی آن تغییر منبع آبی بود؛ بر این اساس موضوع تأمین آب سنندج با بهره مندی از سد آزاد در دستور کار قرار گرفت.

به منظور حذف طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج، پروژه کلانی از دو سال گذشته آغاز شد که تقریباً تا ابتدای دولت سیزدهم این پروژه پیشرفت 20 درصدی داشت، اما با آغاز به کار دولت سیزدهم و توجه ویژه رییس جمهور و وزیر نیرو در مدت زمان کوتاهی این مهم به نتیجه رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهربرداری طرح بزرگ آبرسانی از سد آزاد به شهر سنندج

بهربرداری طرح بزرگ آبرسانی از سد آزاد به شهر سنندج