مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 22:452022-12-01سياسي

مرز چیلات از همه ظرفیت های قانونی برای گشایش برخوردار است


رییس کمیته مرزی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مرز چیلات یک توسعه همه جانبه برای استان ایلام بوده و از همه ظرفیت های قانونی برای گشایش برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شهریار حیدری روز پنجشنبه در بازدید از مرز چیلات با بیان اینکه هدف این کمیسیون بررسی امنیت پایدار و مسایل امنیتی و اطلاعاتی در مرزهاست، اظهار داشت: نگاه ما به امنیت پایدار است و در این راستا بحث بازارچه ها و مرزها مجاز مورد تاکید می باشد.

وی افزود: این مرز در منطقه ای استراتژیک قرار دارد و 100 کیلومتر از مرز مهران و بیش از 100 کیلومتر با مرز چزابه فاصله دارد و یکی از مرزهایی است که در آینده تحت عنوان مرز مجاز با کشور عراق بازگشایی می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد این مرز، چرخه اقتصاد در سطح شهرستان و استان می چرخد تاکید کرد: با دعوت از دستگاه های مربوطه از جمله وزارت کشور، وزارت امور خارجه، مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و دیگر دستگاه های مرتبط مثل گمرک بازگشایی مرز و بازارچه چیلات تسریع شود.

نماینده شهرستان های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی هم گفت: امیدواریم مجموعه تلاش ها، پیگیری ها و اقدامات در سطح ملی، استانی و شهرستانی منجربه پای کارآمدن طرف عراقی و گشایش مرز چیلات شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرز چیلات از همه ظرفیت های قانونی برای گشایش برخوردار است

مرز چیلات از همه ظرفیت های قانونی برای گشایش برخوردار است