مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 12:152022-12-02پزشكي

اولویت های تحقیقاتی بانک مغز برای جمع آوری نمونه مغز انسان اعلام شد


رییس بانک مغز ایران با بیان اینکه در حال حاضر 120 نمونه مغز انسان فوت شده در این بانک جمع آوری شده است، گفت: گردآوری مغز فوت شدگان مبتلا به آلزایمر ، - اولویت های تحقیقاتی "بانک مغز" برای جمع آوری نمونه مغز انسان اعلام شد رییس بانک مغز ایران با بیان اینکه در حال حاضر 120 نمونه مغز انسان فوت شده در این بانک جمع آوری شده است، گفت: گردآوری مغز فوت شدگان مبتلا به "آلزایمر"، "اسکیزوفرنی"، "پارکینسون"، "ALS" و تومورها در رأس اولویت های بانک مغزی ایران قرار دارد .

دکتر محمد تقی جغتایی در گفت وگو با ایسنا، بانک مغز را یک مرکز ملی دانست که با حمایت معاونت پژوهشی وزارت بهداشت، انجمن های علمی و ستاد علوم شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ایجاد شده است.

وی افزود: اکثر مطالعاتی که در حوزه های تشخیص و مداخلات درمانی برای درمان اغلب بیماری ها انجام می شود را می توان در مدل های حیوانی انجام داد.

به عنوان نمونه می توان روش های درمانی و تشخیصی برای بیماری دیابت را بر روی موش ها انجام داد به گونه ای که موش، دیابتی می شود و مطالعاتی بر روی آن اجرایی خواهد شد.

اما مطالعات مربوط به برخی از اختلالات مربوط به سیستم های عصبی مانند اوتیسم ، اسکیزوفرنی ، اعتیاد ، آلزایمر و یا پارکینسون را نمی توان بر ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولویت های تحقیقاتی بانک مغز برای جمع آوری نمونه مغز انسان اعلام شد

اولویت های تحقیقاتی بانک مغز برای جمع آوری نمونه مغز انسان اعلام شد