مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 11:102022-12-03اقتصادي

ایجاد صنایع تبدیلی راه برون رفت خراسان شمالی از رکود اقتصادی


رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: استان در حوزه تولیدات کشاورزی و دامپروری شرایط خوبی دارد اما عدم وجود صناعی تبدیلی باعث کاهش ارزش افزوده در درآمد مردم شده است.

- امان الله حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت های اقتصادی خراسان شمالی در زمینه کشاورزی و دامداری اظهار کرد: نبود صنایع تبدیلی موجب هدررفت بخشی از تولیدات و زیان بهره برداران استان شده است.

رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با بیان اینکه محصولات تولیدی در حوزه کشاورزی و دامپروری اکنون به صورت خام صادر می شود، گفت: باید کارخانه های کوچک صنایع تبدیلی در استان ایجاد شود تا تولیدکنندگان از ارزش افزوده بیشتری بهره مند شوند.

وی با اشاره به زیرساخت های ضعیف استان خراسان شمالی، افزود: این استان در بیشتر ارزیابی های انجام شده در رتبه های 30 و 31 کشور قرار دارد.

نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی در ادامه راه برون رفت از وضعیت موجود را توجه به سه اصل مهم کشاورزی، صنعت و گردشگری برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز در سفر خود به استان خراسان شمالی از این سه اصل به عنوان بستر پیشرفت و توسعه استان و قرار گرفتن در رده های 10 استان برتر کشور عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد صنایع تبدیلی راه برون رفت خراسان شمالی از رکود اقتصادی

ایجاد صنایع تبدیلی راه برون رفت خراسان شمالی از رکود اقتصادی