مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 14:452022-12-03پزشكي

181 هزار بیمار دیابتی در مازندران شناسایی شد/طغیان بیماری های آب


معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با اشاره به افزایش روند ابتلا به بیماری های دیابت و فشار خون در استان گفت: 181 هزار بیمار دیابتی در استان شناسایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عباس علیپور بعدازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فعال شدن پرونده سلامت الکترونیک در استان از شهروندان خواست تا نسبت به تکمیل این پرونده اقدام کنند.

وی با اظهار اینکه تمامی اطلاعات مربوط به سلامت افراد در قالب بانک اطلاعاتی موسوم به پرونده سلامت الکترونیک وجود دارد، افزود: این اطلاعات توسط پزشکان خانواده و مراقبان سلامت در سامانه وارد و بارگزاری می شود.

وی با عنوان اینکه اطلاعات مربوط به نسخه ها، داروها، آزمایش ها و غیره در پرونده الکترونیک ثبت شده است، افزود: پزشکان متخصص نیز می تواند اطلاعات مورد نیاز را از این پرونده دریافت کنند.

علیپور دیابت را از جمله مشکلات و چالش های فراری سلامت در جامعه و استان بیان کرد و گفت: در حال حاضر 181 هزار بیمار دیابتی در استان شناسایی شدند که این میزان تا پایان سال قبل 174 هزار نفر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: شمار بیماران مبتلا به فشار خون نیز از 275 هزار نفر در سال قبل به 286 هزار نفر رسیده که روند افزایشی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

181 هزار بیمار دیابتی در مازندران شناسایی شد/طغیان بیماری های آب

181 هزار بیمار دیابتی در مازندران شناسایی شد/طغیان بیماری های آب