مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 15:352022-12-03اجتماعي

کاشت 6 هزار درخت در اطراف سد چم شیر/ تقویت لکه های پوشش گیاهی


بر اساس اطلاعات ارزیابی زیست محیطی سد چمشیر، عملیات جبران پوشش گیاهی سد ناشی از عملیات پاک تراشی در قالب توسعه فضای سبز در مناطق دسترسی و همچنین تقویت پوشش لکه های بومی انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بر اساس اطلاعات ارزیابی زیست محیطی سد چمشیر، عملیات جبران پوشش گیاهی سد ناشی از عملیات پاک تراشی در قالب توسعه فضای سبز در مناطق دسترسی و همچنین تقویت پوشش لکه های بومی انجام شده است.

در فصل برنامه مدیریت محیط زیست و کاهش آثار منفی طرح گزارش ارزیابی زیست محیطی طرح، پایش دقیق پوشش گیاهی مخزن سد انجام و نقشه دقیق پوشش گیاهی با جزییاتی نظیر رده بندی گیاهان حفاظتی به دقت تدوین شده است.

بر این اساس با نظر سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کاشت 6 هزار اصله درخت اکالیپتوس، در محدوده های کمپ اداری و مسکونی کارگاهی و دو جاده بیرون از کارگاه به طول 30 کیلومتر و جاده های داخلی به طور 4 کیلومتر انجام شده است.

از سوی دیگر با هماهنگی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان و سازمان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری توقیت لکه های گیاهان واقع شده در مخزن سد نیز در دستور کار بوده است.

گفتنی است، عملیات پاک تراشی مخزن و حذف درختچه ها به دلیل حذف منابع تغذیه گرایی سد انجام شده و جز الزامات زیست محیطی آبگیری سد به حساب می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت 6 هزار درخت در اطراف سد چم شیر/ تقویت لکه های پوشش گیاهی

کاشت 6 هزار درخت در اطراف سد چم شیر/ تقویت لکه های پوشش گیاهی