مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 18:402022-12-04ورزشي

چوگان قدیمی ترین ورزش تیمی جهان


رییس فدراسیون چوگان با بیان اینکه این رشته قدیمی ترین ورزش تیمی جهان است، استان البرز را دارای ظرفیت ویژه ای در چوگان بر شمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ابراهیم نوزایی با حضور روز یکشنبه 13 آذرماه در مجمع انتخاباتی هیئت استان البرز ابراز خرسندی از حضور در این استان اظهار کرد: استان البرز کانون چوگان بوده و ظرفیت ویژه ای در این رشته به حساب می آید که با توجه به تعداد زیاد باشگاه های سوارکاری می تواند با قوت و سرعت بیشتری نسبت به گذشته در جهت توسعه چوگان حرکت کند.

نوزایی با بیان اینکه چوگان قدیمی ترین ورزش تیمی جهان است افزود: چوگان ابداع شده و متعلق به ما ایرانیان است که لازم است بهتر به جامعه و علاقه مندان به ورزش معرفی شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از سال ها توانستیم چوگان را به نام کشورمان در یونسکو به ثبت برسانیم.

وی با بیان اینکه چوگان در مسیر صحیح رشد و توسعه قرار دارد تصریح کرد: انتظار داریم همه برای احیای این رشته ملی تلاش کرده تا آن را به جایگاه اصلی خود باز گردانیم.

در ادامه بهزاد فروغی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز گفت: استان البرز با پتانسیل و ظرفیتی که در تمام رشته های ورزشی به ویژه رشته های مرتبط با اسب و سوارکاری دارد، یکی از استان های شاخص و موفق کشور در چوگان به حساب می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چوگان قدیمی ترین ورزش تیمی جهان

چوگان قدیمی ترین ورزش تیمی جهان