مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 08:302022-12-05اقتصادي

باید و نبایدهای استفاده از لوازم برقی در منزل


کارشناس و مدرس برق و تاسیسات برقی فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: با مصرف غیرایمن انرژی، امکان بروز حوادث الکتریکی وجود دارد.

- امید کرمی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم آشنایی با نکات ایمنی استفاده از برق به خصوص در خانه ها، اظهار کرد: تا حدامکان در کنار استفاده از برق در خانه، نکات ایمنی را هم رعایت کنید.

البته علاوه بر ایمنی، لازم است با راه های صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی آشنا شوید؛ چرا که یادگیری نحوه استفاده صحیح از سیستم الکتریکی و دستگاه های الکترونیکی در خانه، می تواند تفاوت زیادی در میزان کارآمد بودن انرژی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه یخچال ، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و سایر لوازم اصلی برقی باید مستقیماً به پریز وصل شوند نه با کمک آداپتور، افزود: از وارد کردن بار اضافه به پریزها خودداری کنید.

در اصل از یک پریز برق برای استفاده چند دستگاه برقی که اتفاقا توان مصرفی بالایی نیز نیاز دارند، اجتناب شود؛ لذا اینکار ممکن است فشار زیادی به پریز برق وارد کرده و موجب آتش سوزی سیم ها شود.

کارشناس و مدرس برق و تاسیسات برقی فنی و حرفه ای استان زنجان با تاکید بر اینکه جدا کردن دو شاخه وسایل برقی، در برابر نوسانات جریان برق و سایر حوادث ناگوار الکتریکی از این وسایل محافظت می کند، تاکید کرد: برای استفاده از برق در خانه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید و نبایدهای استفاده از لوازم برقی در منزل

باید و نبایدهای استفاده از لوازم برقی در منزل