مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 14:152022-12-05ورزشي

عملیات نجات جام جهانی با جعبه کفش!


جامِ «ژول ریمه» چگونه به دست نازی ها نیفتاد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه خراسان نوشت: نخستین جام طلا را که باید به برنده جام جهانی فوتبال اعطا می شد، یک مجسمه ساز فرانسوی به نام آبل لافلئور ساخت؛ جامی با بیش از سه کیلوگرم وزن و پایه ای از جنس سنگ لاجورد که 35 سانتی متر ارتفاع داشت.

در ابتدا نام این جام را پیروزی گذاشته بودند اما در سال 1946 میلادی به افتخار ژول ریمه، بنیانگذار جام جهانی فوتبال، آن را جام ژول ریمه نامیدند.

این جام تا سال 1970 میلادی که به دلیل سه بار قهرمانی برزیل برای همیشه به فدراسیون فوتبال این کشور واگذار شد، دست به دست می چرخید و هر چهار سال یک بار کاپیتان تیم قهرمان جام جهانی آن را بالای سر می برد.

با این حال شاید خیلی ها ندانند که به دلیل برگزارنشدن جام جهانی بین سال های 1938 تا 1950 میلادی جام ژول ریمه در ایتالیا یعنی فاتح مسابقات سال 1938 میلادی ماند.

آدلف هیتلر با رویکرد نژادپرستانه ای که داشت، طالب کسب جام جهانی برای آلمان بود و حالا که به دلیل زبانه کشیدن نائره جنگ در اروپا نمی توانست جام را به صورت رسمی و با مسابقه فوتبال به آلمان ببرد، ترجیح داد آن را از ایتالیا بگیرد و در خزانه دولت آلمان نگهداری کند؛ اتفاقی که به نوعی، توهین مستقیم به مردم ایتالیا و فوتبال قدرتمند آن بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات نجات جام جهانی با جعبه کفش!

عملیات نجات جام جهانی با جعبه کفش!