مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 09:302022-12-07اقتصادي

کشاورزان کشت قراردادی گندم بخوانند


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از اعمال تغییراتی در شیوه نامه کشت قراردادی گندم و تسهیل امور مربوطه برای کشاورزان استان خبرداد.

- امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در شیوه نامه جدید، با حذف اعتبارسنجی و عدم مراجعه حضوری به بانک عامل کشاورزان می توانند پس از ورود به سامانه اختصاصی کشت قراردادی شرکت بازرگانی دولتی ایران، مراحل ثبت نام و امضای الکترونیکی قرارداد خود را با اداره کل غله و خدمات بازرگانی انجام داده و در ادامه با پرینت قرارداد جهت اخذ کود و سایر تسهیلات به مراکز خدمات و حمایتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی ارزش سفته های اعتباری را یک و نیم برابر خدمات دریافتی عنوان و خاطرنشان کرد: کشاورزانی که در سال گذشته تجربه کاشت قراردادی را دارند می توانند در زمان سرک با اخذ کود پتاسه و تایید مراکز خدمات جهاد کشاورزی به چرخه کشت قراردادی در سال جاری افزوده شوند و از سایر مزایا به ویژه کرایه حمل نیز برخوردار شوند.

جهان نژادیان افزود: 100 درصد بهای کود ازته و 50 درصد بهای کود فسفاته و کود پتاسه به صورت نقد توسط کشاورز اخذ می شود و مابقی تسهیلات از بهای گندم تحویلی کشاورز در فصل خرید کسر و تسویه خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان کشت قراردادی گندم بخوانند

کشاورزان کشت قراردادی گندم بخوانند