مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 14:352022-12-07سياسي

میانگین رسیدگی به پرونده های قضایی در دیوان عدالت اداری بیشتر از سه ماه است


رییس دیوان عدالت اداری در همایش چهلمین سالروز تاسیس دیوان عدالت اداری هدف از تأسیس این نهاد را رسیدگی به خواسته های مردم عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حکمتعلی مظفری در همایش چهلمین سالروز تاسیس دیوان عدالت اداری با عنوان چهل سال خدمت اظهار کرد: دیوان عدالت اداری در راستای تفکر آینده نگرانه و مردم سالاری دینی و حاکمیت احکام الهی در پرتو حاکمیت اراده مردم تأسیس شده است تا مرجع تظلم خواهی مردم باشد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به خواسته های مردم سرلوحه برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه قوا است، افزود: تأسیس دیوان عدالت اداری با هدف رسیدگی به خواسته های مردم شکل گرفت.

  رییس دیوان عدالت اداری در خصوص هدف از تأسیس دیوان عدالت اداری گفت: هدف این بود اگر در مجموعه ای از دستگاه های اجرایی قوانین زیرپا گذاشته شود، این دیوان به عنوان یک مرجع نظارتی مستقل به شکایات مردمی رسیدگی کند.

حجت الاسلام مظفری به تشریح دستاوردهای دیوان عدالت اداری پرداخت و اظهار کرد: سالهاست این نهاد به مردم خدمت می کند و در راستای پیشگیری از فساد اداری، نظم بخشی به نظام اداری و احیای حقوق عامه توسط دیوان عدالت اداری اقدامات زیادی صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانگین رسیدگی به پرونده های قضایی در دیوان عدالت اداری بیشتر از سه ماه است

میانگین رسیدگی به پرونده های قضایی در دیوان عدالت اداری بیشتر از سه ماه است