مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 14:402022-12-07بين الملل

موحدیان: شناخت ایران و ارمنستان از همدیگر ناکافی است


ایران و ارمنستان شناخت و درک درستی از وضعیت حال یکدیگر ندارند و فقط یک شناخت کلی وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احسان موحدیان در نشست چشم انداز آینده قفقاز با هدف بررسی رویکرد کشور ارمنستان به آینده قفقاز و تاثیر کنشگری قدرت های منطقه ای و بین المللی در آینده این منطقه، که در موسسه ابرار معاصر تهران برگزار شد، به آسیب شناسی روابط ایران و ارمنستان پرداخت و گفت: ایران و ارمنستان پیشینیه تاریخی چند هزار ساله از روابط دارند که مبتنی بر حسن همجواری و دوستی بوده است.

بعد از جدایی ارمنستان در طی جنگ های اول و دوم ایران و روسیه و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و استقلال کشور ارمنستان، فرصتی برای آغاز روابط جدید بین ارمنستان و ایران به وجود آمد و بیش از سی سال از شکل گیری روابط دو کشور می گذرد.

وی ادامه داد: در اوایل دهه 90 به علت جنگ قره باغ و شکل نگرفتن نظام سیاسی تازه در ارمنستان، امکان تقویت روابط به شکل صحیح وجود نداشت.

اما هم اکنون می توان با بررسی نقاط ضعف و قوت گذشته یک بازخوانی انجام داد که موضوع اول پیوستگی و در هم تنیدگی و مشترکات فراوان دو کشور است و با رجوع به تاریخ می توان گفت شاخه ای از اشکانیان در ایران و شاخه ای دیگر در ارمنستان حکومت می کردند، مفاخر ارمنی زیادی در دربار شاهان مختلف ایران حضور داشته اند و از همه مهمتر وجود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موحدیان: شناخت ایران و ارمنستان از همدیگر ناکافی است

موحدیان: شناخت ایران و ارمنستان از همدیگر ناکافی است