مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 آذر 1401 ساعت 15:552022-12-09اقتصادي

اتلاف 55 درصدی آب در بخش کشاورزی و 30 درصدی در بخش شرب


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «فیروز قاسم زاده» درباره تلفات آب از طریق نشت از کانال ها و روش های ناکارآمد آبیاری و نیز تلفات بخش آب شرب، - فیروز قاسم زاده با تاکید بر ضرورت تدوین الگوی کشت مبتنی بر اقلیم مناطق مختلف کشور، گفت: اکنون بازده مصرف آب در بخش کشاورزی نزدیک به 45 درصد است و امکان ارتقای آن با دنبال کردن این طرح قابل دستیابی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فیروز قاسم زاده درباره تلفات آب از طریق نشت از کانال ها و روش های ناکارآمد آبیاری و نیز تلفات بخش آب شرب، افزود: هم اکنون بخش کشاورزی دارای بازدهی 45 درصد در مصرف آب است و نزدیک به 55 درصد آب مصرفی در این بخش در قالب تلفات و آب خارج شده از محدوده ریشه گیاه محاسبه می شود.

وی گفت: در حوزه شرب نیز تلفات فیزیکی حدود 15 درصد است که با احتساب تلفات ظاهری و آب بدون درآمد، این میزان نزدیک به 30 درصد است.

تاکید بر ممانعت از تولید محصولاتی که حکم سم را برای منابع آبی کشور دارند سخنگوی صنعت آب کشور در این باره افزود: به دلیل فقدان سند آمایش سرزمین یا عدم پایبندی برخی متولیان به اسناد بالادستی، محصولاتی در مناطقی از کشور کشت و برداشت می شود که به لحاظ شرایط منابع آبی، این محصولات نقش سم را دارند و نباید این روند ادامه یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتلاف 55 درصدی آب در بخش کشاورزی و 30 درصدی در بخش شرب

اتلاف 55 درصدی آب در بخش کشاورزی و 30 درصدی در بخش شرب