مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 08:002022-12-10پزشكي

شاغلان در معرض ابتلا به واریس/ از ایستادن و نشستن طولانی مدت بپرهیزید


یک فوق تخصص قلب و عروق علائم و نشانه های اولیه ابتلا به واریس را تشریح کرد و گفت: درد در ساق پا، احساس مور مور شدن، خارش و داشتن پای بی قرار می تواند از نشانه های اولیه ابتلا به واریس باشد.

- ایسنا/گلستان یک فوق تخصص قلب و عروق علائم و نشانه های اولیه ابتلا به واریس را تشریح کرد و گفت: درد در ساق پا، احساس مور مور شدن، خارش و داشتن پای بی قرار می تواند از نشانه های اولیه ابتلا به واریس باشد.

دکتر مهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به علل بروز واریس اظهار کرد: در حالت عادی سه نوع رگ سیاهرگ، سرخرگ و مویرگ در بدن وجود دارد که بیماری واریس مربوط به سیاهرگ های بدن است.

وی ادامه داد: سیاهرگ ها خون را از اندام ها به سمت قلب برمی گردانند در واقع این رگ ها دریچه هایی دارند که باعث می شود در راه برگشت، خون به سمت پایین بازگشت نکند و اگر این دریچه ها دچار نارسایی شوند با باقی ماندن خون در سیاهرگ ها، رگ های واریسی ایجاد می شود.

این فوق تخصص قلب و عروق به علل دیگر بروز واریس اشاره کرد و گفت: برخی علل زمینه ای موجب نارسایی دریچه ها و گشاد شدن سیاهرگ ها می شود، مصرف سیگار یکی از علل مهم نارسایی دریچه ها و گشادشدگی سیاهرگ است که به مردم توصیه می کنیم از مصرف آن اجتناب کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاغلان در معرض ابتلا به واریس/ از ایستادن و نشستن طولانی مدت بپرهیزید

شاغلان در معرض ابتلا به واریس/ از ایستادن و نشستن طولانی مدت بپرهیزید