مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 14:302022-12-10سياسي

رشد 6 درصدی استفاده قضات خراسان شمالی از مجازات جایگزین حبس


رییس کل دادگستری استان از رشد 6 درصدی میزان استفاده قضات استان از تأسیسات حقوقی و مجازات جایگزین حبس طی آبان ماه سال جاری خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس کل دادگستری استان از رشد 6 درصدی میزان استفاده قضات استان از تأسیسات حقوقی و مجازات جایگزین حبس طی آبان ماه سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده در حاشیه نهمین نشست شورای مدیران قضایی در سال جاری، اظهار کرد: طی آبان ماه سال جاری، 628 فقره از مجموع 2 هزار و 128 دادنامه کیفری صادره از سوی قضات رسیدگی کننده مشمول تأسیسات حقوقی شده است؛ بطوریکه این نسبت از 27 درصد طی مهر ماه سال 1401 به 33 درصد در آبان ماه امسال افزایش یافته و با این وصف رشد 6 درصدی را نشان می دهد.

وی از تعلیق و تخفیف مجازات به عنوان بیشترین تأسیسات حقوقی استفاده شده یاد کرد و گفت: بر این اساس حوزه های قضایی رازوجرگلان، گرمه، سملقان و بجنورد نیز به ترتیب در این خصوص بهترین عملکرد را داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین براتی زاده همچنین با اشاره به رشد 6 درصدی مجازات های جایگزین حبس در استان طی آبان ماه سال جاری گفت: طی آبان ماه امسال از مجموع 1876 فقره دادنامه کیفری صادره، 430 فقره مشمول مجازات جایگزین حبس شده که با این وصف این نسبت نیز از 17 درصد در مهر ماه به 23 درصد در آبان ماه سال جاری افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 6 درصدی استفاده قضات خراسان شمالی از مجازات جایگزین حبس

رشد 6 درصدی استفاده قضات خراسان شمالی از مجازات جایگزین حبس