مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 11:452022-12-11اجتماعي

وجود 30 هزار اصله درخت کهنسال در کرج


سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از آغاز عملیات محلول پاشی نوبت اول زمستانه درختان کهن سال خصوصاً گونه چنار با هدف دفع آفات و مبارزه با بیماری های گیاهی در مناطق دهگانه سطح شهر خبر داد.

- رمضانعلی پوررستمی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به آغاز عملیات محلول پاشی درختان شهر، گفت: در محلول پاشی زمستانه، بیش از 30 هزار اصله از درختان کهن سال خصوصاً گونه های چنار مشکوک به بیماری با نظارت این سازمان و با استفاده از قارچ کش بُردوفیکس، محلول پاشی خواهند شد.

این مسئول نظارت مستمر از طریق اداره حفظ و نگهداری امور مناطق و کارشناسان گیاه پزشکی را بر روند اجرای صحیح این طرح متذکر شد و اظهار کرد: برای انجام بهتر محلول پاشی ها از خودرو بالابر استفاده می شود و یک نفر کارشناس فضای سبز مجهز به تجهیزات ایمنی به صورت فعال به عنوان ناظر بر کیفیت عملیات سمپاشی و رفع عیوب احتمالی در کنار پیمانکار مناطق دهگانه حضور دارد.

وی با تأکید بر اینکه تمامی درختان کهن سال شهر به صورت مستمر پایش می شوند، توضیح داد: هر سال در دو نوبت و با رعایت اصول فنی و با هدف مقابله با بیماری های درختان و همچنین افزایش طول عمر آنان، عملیات سم پاشی درختان با استفاده از سموم استاندارد توسط اکیپ های فضای سبز صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 30 هزار اصله درخت کهنسال در کرج

وجود 30 هزار اصله درخت کهنسال در کرج