مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 09:302022-12-12سياسي

ضرورت بهره گیری از ابزارهای مدرن در میراث فرهنگی و باستان شناسی


رییس دانشگاه لرستان بر ضرورت بهره گیری از ابزارهای مدرن همچون هوش مصنوعی در میراث فرهنگی و باستان شناسی تاکید کرد.

- ایسنا/لرستان رییس دانشگاه لرستان بر ضرورت بهره گیری از ابزارهای مدرن همچون هوش مصنوعی در میراث فرهنگی و باستان شناسی تاکید کرد.

علی نظری 21 آذرماه، در نشست تخصصی باستان شناسی دانشگاه لرستان که در سالن همایش های این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: میراث فرهنگی و باستان شناسی را فقط منحصر به دانستن و شناخت نیست بلکه شناخت و دانستن گذشته و تاریخ، باید همراه با تفکر باشد.

وی با استناد به شعر سعدی (برگ درختان سبز در نظر هوشیار، هر ورقش دفتری است معرفت کردگار)، گفت: هر ورق میراث فرهنگی و باستان شناسی را اگر نگاه کنیم، معرفت کردگار است.

نظری ادامه داد: تفکر درباره گذشته به این خاطر مهم است که باعث شود انسان بتواند با اجتناب از بدی های گذشته و تقویت نیکی ها، زمانه حال و آینده را بسازد.

رییس سازمان بسیج اساتید لرستان کتاب الهی قرآن کریم را سرشار از عبرت ها و نشانه های تاریخی دانست که پیوسته، انسان را به تفکر، ترغیب می کند.

وی به دانشجویان توصیه کرد براساس تفکر درباره رویدادهای گذشته و تلاش برای ساختن حال و آینده، به رشته هایی همچون باستان شناسی و تاریخ، نگاه کنند تا شهر پاک و تمدن نوین اسلامی شکل گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت بهره گیری از ابزارهای مدرن در میراث فرهنگی و باستان شناسی

ضرورت بهره گیری از ابزارهای مدرن در میراث فرهنگی و باستان شناسی