مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 14:152022-12-12فرهنگي

ناشر باید به کمبود جامعه و بازار کتاب دقت کند


همدان_یک نویسنده حوزه دفاع مقدس گفت: ناشری در حوزه نشر موفق خواهد بود که کمبود جامعه و بازار کتاب را درک کرده و به صورت موضوعی عمل کند.

- لیلا عبهری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: مشکلاتی از قبیل ویراستاری، ترجمه، نداشتن تبلیغات، نداشتن اسپانسر، گرانی کاغذ، مشکلات اقتصادی، نداشتن صفحه آرا خوب و ورود کتاب های الکترونیکی بر بازار نشر و چاپ کتاب های امروزه ما تأثیر منفی گذاشته است.

این نویسنده با بیان اینکه دو ناشر در کشور ما وجود دارد که می توان به ناشران اثر گزین و ناشران اثر آفرین اشاره کرد خاطرنشان کرد: ناشران اثر آفرین ما محدود هستند مانند نشر امیر کبیر و سمت که خود این ناشران کمبودهای جامعه را تشخیص داده و با توجه به کمبودهای جامعه کار را به نویسنده سفارش می دهد.

عبهری در ادامه با بیان این مطلب که ناشران اثر آفرین دارای ویراستار و چاپخانه هستند افزود: بعد از چاپ کتاب از همه مهم تر خود پخش گر و عامل توزیع کتاب دارد و به راحتی کتاب در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

وی تشریح کرد: برخی از ناشران به دلیل نداشتن چاپخانه باید با یک چاپخانه قرارداد منعقد کنند و در حین چاپ مشکلاتی برای ناشر به وجود می آورد و مهم تر از همه این ناشر کمبودهای جامعه را نمی داند و فکر سود خود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناشر باید به کمبود جامعه و بازار کتاب دقت کند

ناشر باید به کمبود جامعه و بازار کتاب دقت کند