مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 00:002022-12-12پزشكي

چه زمانی به فرزند نوجوانمان درزمینه اعتیادشک کنیم


برخی والدین به دلیل اعتماد کاذب زیادی که به فرزندانشان دارند هرگز به فکرشان هم خطور نمی کند که ممکن است روزی فرزندشان به اشتباه درگیر اعتیاد شود، - گروه زندگی ـ در یکی از مراکز ترک اعتیاد، مادری سر درد دل را باز کرده بود و با ناراحتی تعریف می کرد: قبلا در جامعه  دیده بودم که نوجوان ها چطور به درد اعتیاد مبتلا می شوند اما اصلا  به ذهنم هم نمی رسید که شاید برای بچه خودم هم پیش بیاید.

اما وقتی دیدم چند نفری مدام به من گوشزد می کنند که چنین مشکلی برای پسرت  پیش آمده ، تازه چشم هایم را باز کردم و دیدم کار از کار گذشته و من خیلی وقت است که نشانه ها را دنبال نکرده ام و حالا باید او را برای درمان به مرکز ترک اعتیاد بیاورم.

راستش  زمانی که از پدرش جدا شدم به شدت گوشه گیر شد و با کسی ارتباط برقرار نمی کرد، تا اینکه در این اواخر دیدم تعدادی دوست و رفیق جوان پیدا کرده، خوشحال شدم که این اتفاق افتاده اما متاسفانه دقت نکردم که با چه کسانی مراوده دارد.

اما واقعا چطور می شود که والدین مراقب علائم هشدار دهنده بیماری زا یا بحران زا برای فرزندانشان نباشند؟ حال بگذریم از آن دست خانواده هایی که برای هر علامت بی جهتی دچار استرس و ناراحتی می شوند و ممکن است به فرزندشان بی جهت شک کنند ، برخی از والدین اصلا مراقب رفت و آمدها و ارتباطات فرزندانشان نیستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه زمانی به فرزند نوجوانمان درزمینه اعتیادشک کنیم

چه زمانی به فرزند نوجوانمان درزمینه اعتیادشک کنیم