مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 09:252022-12-14سياسي

واردات مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات معاف شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط معافیت واردات مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را مشخص کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 23 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی با لایحه یک فوریتی معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده با 170 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس ماده واحده این لایحه، واردات مواد اولیه دارویی، مواد اولیه شیرخشک اطفال، موارد مصرفی در حوزه پزشکی و توانبخشی شامل لوازم کار، مواد اولیه و قطعات ساخت و یدکی تجهیزات که فاقد مشابه تولید داخل باشند، صرفاً با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال 1401 در مبادی گمرکی از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف است.

تبصره 1- در صورت عدم استفاده از کالاهای وارداتی مذکور در این قانون، در صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی یا عدم ارسال شناسه گذاری اقلام محصول نهایی تولید شده از ماده اولیه در سامانه رهگیری و کنترل اصالت موضوع بند (پ) ماده (7) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور- مصوب 10/ 11/ 1395، واردات مذکور مشمول مالیات و عوارض متعلق با نرخ موضوع ماده (7) قانون مالیات بر ارزش افز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات معاف شد

واردات مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات معاف شد