موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - رياست جمهوري - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - حقوق بازنشستگان - ايرانيان مقيم خارج - محمدباقر قاليباف - باشگاه پرسپوليس - ليگ برتر فوتبال ايران - كاپوكانونيره - تالار چهارسو تئاتر شهر - هفته نشنال جئوگرافيك - معاون وزير آموزش و پرورش - شيهد - سپاهان رسانه - قهرماني مس رفسنجان - فدراسيون سرآمدان علمي - سوپركاپ اروپا - سريال دهه فجر - احمد اميرآبادي فراهاني - علوم تربيتي - جشنواره فيلم روتردام

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 17:552022-12-14سياسي

مشکلات فرهنگی حوزه ازدواج در کردستان کاهش یابد


به دلیل سست شدن اعتقادات و مبانی فرهنگی شاهد کاهش آمار ازدواج در استان هستیم که برای رفع این مشکل باید خانواده ها و دستگاه های اجرایی ورود کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان در سنندج اظهار داشت: برخی از دلایل و مشکلات تأخیر جوانان در ازدواج زیرپوستی و ریشه ای است و از ضعف های فرهنگی و اجتماعی نشأت می گیرد.

وی افزود: کسی منکر وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری و تأثیر آن بر تأخیر در ازدواج جوانان نیست اما سست شدن اعتقادات فرهنگی در جامعه نیز در این زمینه تأثیرگذار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: نقش خانواده، جامعه و موضوعات فرهنگی و اجتماعی در زمینه ازدواج و پایداری زندگی خانوادگی بسیار تأثیرگذار است و باید این نقش تقویت شود.

زارعی کوشا تصریح کرد: بسیاری از جوانان به دلیل چشم و هم چشمی و فراهم نبودن زمنیه های لازم برای جشن های مفصل و تجملات به ازدواج روی نمی آورند.

وی افزود: در دوران کرونا بسیاری از این دغدغه ها برطرف شد و خانواده های زیادی از این فرصت استفاده کرده و جشن ازدواج خود را به صورت ساده و آسان برگزار کردند که این مساله نشان می دهد بسیاری از خانواده ها به تجملات اعتقادی ندارند اما تحت تأثیر اجتماع قرار گرفته ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات فرهنگی حوزه ازدواج در کردستان کاهش یابد

مشکلات فرهنگی حوزه ازدواج در کردستان کاهش یابد