مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 10:152022-12-15فرهنگي

198 بنا و محوطه تاریخی در البرز تعیین حریم نشده اند


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به اینکه در مجموع آثار ثبتی، 217 بنا و محوطه تاریخی وجود دارد، اظهار کرد: 198 بنا و محوطه تاریخی در البرز تعیین حریم نشده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فریدون محمدی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولویت تعیین عرصه و حریم برای آثاری است که داخل بافت شهر و روستا هستند و یا از لحاظ تاریخی ارزش ویژه ای دارند.

او ادامه داد: تپه ازبکی، موشلان تپه، زال تپه، پردیس کشاورزی، کاروانسرای ینگی امام، کارخانه قند و… از جمله این آثار هستند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز 103 بنای تاریخی، 114 تپه و محوطه، 28 اثر طبیعی، 30 اثر منقول و 34 اثر ناملموس در فهرست آثار ثبت ملی شده البرز تا پایان سال 1400 قرار دارد.

محمدی با اشاره به اینکه در سال 1401 نیز سه اثر ناملموس و دو اثر طبیعی در استان ثبت شده، گفت: در مجموع 430 اثر با ارزش تاریخی، طبیعی و فرهنگی در استان شناسایی شده که از این تعداد 314 اثر ثبت شده است.

او در پایان خاطر نشان کرد: تپه ها و محوطه های تاریخی زیادی در استان البرز داریم که نیاز به کاوش و تعیین عرصه و حریم دارند اما اعتبار کافی برای این موضوع تخصیص داده نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

198 بنا و محوطه تاریخی در البرز تعیین حریم نشده اند

198 بنا و محوطه تاریخی در البرز تعیین حریم نشده اند