مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 14:502022-12-15اقتصادي

قادری تشریح کرد: چرایی گران شدن دلار


یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مسئولان بانک مرکزی عملکرد بهتر و فعالانه تری برای کنترل بازار ارز داشته باشند، - گفت: عواملی همچون تورم، افزایش تقاضای سفته بازی ناشی از ناآرامی ها و همچنین موضع گیری های کشورهای غربی تحت تاثیر اغتشاشات باعث افزایش قیمت دلار شده است.

جعفر قادری در گفت وگو با ایسنا درباره علت افزایش قیمت ارز در کشور گفت: افزایش نرخ دلار تحت تاثیر چند عامل است؛ کشور در طول یکی دو سال گذشته با تورم مواجه بوده که این تورم خودش را در قیمت دلار تخلیه می کند.

به عبارت دقیق تر وقتی تورم داخلی بیشتر از تورم خارجی باشد و اثر تورم مازاد روی دلار تخلیه نشود، قیمت دلار حالت فنر فشرده پیدا می کند که با کوچکترین فشاری، آزاد شده و قیمت ارز بالا می رود.

وی عامل دیگر در افزایش قیمت دلار را زیاد شدن تقاضای سفته بازی دانست و گفت: در ناآرامی ها تقاضا برای سفته بازی ارز بالا می رود؛ قرارداد چینی ها با کشورهای عربی و اظهارنظرشان درباره جزایر سه گانه باعث ایجاد نگرانی در بین فعالان اقتصادی شد که نکند در رابطه ایران و با چین مشکلاتی به وجود آید و عملا صادرات و واردات ما با چین تحت شعاع قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قادری تشریح کرد: چرایی گران شدن دلار

قادری تشریح کرد: چرایی گران شدن دلار