مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 08:052022-12-18فرهنگي

دبیرخانه جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی آغاز به کار کرد


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: دبیرخانه سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی آغاز به کار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام و المسلمین رضا کلاه کج شامگاه شنبه در گفتگویی رسانه ای بیان کرد: سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی از سری برنامه های بیستمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که در این دوره از جشنواره امام رضا (ع) 16 جشنواره در بخش های مختلف فرهنگی و هنری در 15 استان کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه خوزستان دارای پنج هزار شاعر عرب است، افزود: این ظرفیتی کم نظیر در حوزه فرهنگ و ادبیات ایران به شمار می رود، شعرای توانمند و دارای شناسنامه که بخش قابل توجهی از آنها در جشنواره های مختلف و به ویژه جشنواره بین المللی شعرعربی رضوی حضور تأثیرگذار دارند.

حجت الاسلام کلاه کج ادامه داد: دلیل انتخاب خوزستان برای جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی، وجود آرامگاه شاعر اهل بیت (ع) دعبل خزاعی در شهرستان شوش است که ارتباط معنوی آن با امام رضا (ع) در اشعار این شاعر کاملاً مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محورهای موضوعی جشنواره را سیره و زندگی امام رضا (ع)، برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی، مناقب و صفات امام رضا (ع)، جلوه های فرهنگ رضوی شامل علم، ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیرخانه جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی آغاز به کار کرد

دبیرخانه جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی آغاز به کار کرد