مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 10:052022-12-18اقتصادي

طرح جدید اسپانیا در بازار کار


اسپانیا تاثیر هفته کاری کوتاه تر بر بهره وری را آزمایش می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از بیزنس، شرکت هایی که علاقه مند به پیوستن به این طرح آزمایشی هستند باید متعهد شوند که ساعات کاری هفتگی را حداقل 10 درصد طی دو سال برای حداقل یک چهارم کارکنان خود کاهش دهند.

دولت اسپانیا این طرح آزمایشی را راه اندازی کرد که به شرکت های کوچک و متوسط اجازه دهد تاثیر یک هفته کاری کوتاه شده، بدون کاهش حقوق را بر بهره وری آزمایش کنند.

وزارت کار این کشور گفت که این طرح طی دو سال در شرکت هایی که به دنبال اصلاحات در کار هستند آزمایش می شود و می تواند افزایش بهره وری ایجاد کند تا هزینه های حقوق و دستمزد را جبران کند و به موجب آن دستمزدها حفظ شود.

همانطور که گفته شد، شرکت هایی که علاقه مند به پیوستن به این طرح آزمایشی هستند باید متعهد شوند که ساعات کاری هفتگی را حداقل 10 درصد در طول دو سال برای حداقل یک چهارم کارکنان خود کاهش دهند و در مقابل کمک های دولتی از وزاتخانه دریافت خواهند کرد که برای جبران تاثیر بر تولید همچنین هزینه های اداری اضافی که ممکن است از راه اندازی این طرح ناشی شود، کمک کننده خواهد بود.

این وزارتخانه گفت که پس از ارزیابی تاثیر آن بر بهره وری، دولت تصمیم می گیرد که آیا آن را برای بقیه بخش های اقتصادی عرضه کند یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح جدید اسپانیا در بازار کار

طرح جدید اسپانیا در بازار کار