مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 10:502022-12-18دانش

ساخت خوابگاه متاهلی نیازمند بودجه 700 هزار میلیاردی است


رییس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای ساخت خوابگاه متاهلی برای 87 هزار متقاضی در کشور، حدود 700هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر هاشم داداش پور در بازدید از دانشگاه صنعتی جندی شاپور گفت: ظرفیت های خوابگاهی در دانشگاه های کشور بسیار محدود است و طبیعتاً بودجه دانشگاه ها نیز برای حل این مشکل بسیار کم است.

وی افزود: این در حالی است که کل بودجه آموزش عالی کشور در حوزه وزارت علوم حدود 220 هزار میلیارد ریال است که هزینه مورد نیاز برای ساخت خوابگاه های متاهلی برای متقاضیان سه برابر کل این بودجه است.

دکتر داداش پور با بیان اینکه تأمین چنین اعتباری فقط با همکاری دولت و مجلس میسر است، اظهار داشت: از طرف دیگر قانون جوانی جمعیت، دانشگاه ها را برای ساخت خوابگاه های متاهلی مکلف کرده است .

رییس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: طبیعتا بخشی از این مبالغ می تواند توسط دانشگاه های کشور تامین شود و بخش دیگر باید توسط منابع بانکی و بودجه کشور تامین شود تا مشکل خوابگاه های متاهلی حل شود.

وی افزود: اخیرا تفاهم نامه ای بین وزارت علوم و راه و شهرسازی امضا شده که بر اساس آن وزارت علوم باید بتواند 200 هزار واحد خوابگاه متاهلی بسازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت خوابگاه متاهلی نیازمند بودجه 700 هزار میلیاردی است

ساخت خوابگاه متاهلی نیازمند بودجه 700 هزار میلیاردی است