مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 17:012022-12-18سياسي

روحانیون، تفسیر خردپذیر از دین ارائه دهند


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی های یک خطابه اثرگذار، گفت: لازم است تفسیری از دین ارائه شود که عقل پسندیده و خردپذیر باشد.

- حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق علم الهدی، امروز یکشنبه 27 آذر در مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه بیرجند گفت: در تمام دوران تاریخ تمان عالمیان دین مدار بوده اند چراکه دین در طبیعت آدمی نهفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه امروز مردم دنبال تغدیه ارگانیک هستند، افزود: واقعیت این است که دین خوراک ارگانیک انسان بوده و منهای خدا و دین نمی توان به زندگی مطلوب دست یافت.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بشر بیش از نان شب محتاج دین است و نمی تواند بدون دین زندگی کند، بیان کرد: در واقع دین حاجت بشر بوده و از زندگی انسان محوشدنی نیست.

علم الهدی با اشاره به اتفاقات قرون وسطی و شرارت های آن زمان، افزود: غرب امروز نیز متمایل به دین بوده و این تمایل به دین را می توان دائما مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه حق مبتنی بر حجت شرعی بوده و مقوله عقل باید مبنای دین و زندگی باشد، تصریح کرد: خداوند اهل بیت(ع) را مبعوث کرد و با رفتار ایشان بود که مردم جوهر دین را پسندیده و شیفته آن شدند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نبی اکرم(ص) حقیقت دین را عرضه کردند و انسان های هم عصر ایشان دین را دیده و پای دین جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روحانیون، تفسیر خردپذیر از دین ارائه دهند

روحانیون، تفسیر خردپذیر از دین ارائه دهند