مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 18:312022-12-18حوادث

رؤیای کشف اشیای عتیقه در «صددروازه» ناکام ماند


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان از دستگیری سه حفار غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دامغان، مجتبی اکبرپور، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با دستگیری سه حفار، یک فقره حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای عتیقه در منطقه شرق دامغان ناکام ماند.

وی افزود: در راستای حراست و حفاظت از آثار و محوطه های ارزشمند تاریخی و فرهنگی و جلوگیری از وقوع جرائم در حوزه میراث فرهنگی، با اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی و همکاری عوامل انتظامی، حفاری غیرمجاز در این منطقه متوقف شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان با اشاره به کشف و ضبط آلات و ادوات حفاری، گفت: پرونده این متخلفان برای رسیدگی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

اکبرپور ادامه داد: از این متخلفان یک دستگاه فلزیاب و جرثقیل دستی و تعدادی ادوات حفاری شامل دیلم، بیل، کلنگ، دوربین شکاری، سیم بکسل و زنجیر کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: هم وطنان و دوست داران میراث فرهنگی می توانند گزارش های خود را با حفظ امانت داری از سامانه خبری به شماره 31075 اعلام کنند تا نیروهای یگان حفاظت در کمترین زمان پس از تأیید صحت و سقم گزارش با هما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رؤیای کشف اشیای عتیقه در «صددروازه» ناکام ماند

رؤیای کشف اشیای عتیقه در «صددروازه» ناکام ماند