مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 20:402022-12-18سياسي

تاکنون هیچ علمی از علوم دانشگاهی را اسلامی نکرده ایم


عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تاکنون هیچ علمی از علوم دانشگاهی را نتوانستیم اسلامی کنیم، حوزه و دانشگاه در کنار هم شعاراً بسیار مطلوب اما موضوعا با هم متفاوت هستند.

- حجت الاسلام محمدتقی فاضل میبدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ما تا کنون نتوانستیم هیچ علمی از علوم دانشگاهی را اسلامی کنیم، حوزه و دانشگاه در کنار هم شعاراً بسیار مطلوب اما این دو نهاد موضوعا با هم متفاوت هستند هر دو در مسیر موازی در حال فعالیت هستند.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بیان طرح وحدت حوزه و دانشگاه سابقه سیاسی دارد، در اوایل انقلاب اسلامی حوزه و دانشگاه با اتحاد، در کنار هم و دوشادوش در جهت براندازی رژیم شاهنشاهی فعالیت داشتند.

وی افزود: در این بین نقاط اشتراک زیادی بین حوزه های علمیه و دانشگاه ها وجود دارد زیرا که هر دو مرکز فرهنگی هستند و کار علمی و پژوهشی و تحقیقی انجام می دهند.

حجت الاسلام میبدی بیان کرد: اگر بخواهیم در مورد وحدت حوزه و دانشگاه سخن بگوییم ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که این دو نهاد در چه چیزی باید وحدت کنند؟!در مقطعی مبحث ادغام حوزه و دانشگاه پیش آمد که به نظر من این کار نه ممکن است و نه مطلوب زیرا این دو نهاد فرهنگی موضوعاً با هم فرق می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون هیچ علمی از علوم دانشگاهی را اسلامی نکرده ایم

تاکنون هیچ علمی از علوم دانشگاهی را اسلامی نکرده ایم