مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 15:252022-12-19سياسي

بخشش پای چوبه دار/ صلح و سازش 11 پرونده مهم قضایی ماه گذشته در مازندران


رییس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه با تلاش شعب صلحی شوراهای حل اختلاف استان، 11 پرونده مهم در ماه گذشته به صلح و سازش رسید، گفت: از این میان دو فقره با موضوع قصاص نفس بود که منتهی به مصالحه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، حجت الاسلام محمدصادق اکبری رییس کل دادگستری مازندران در جلسه شورای قضایی استان اظهار کرد: در ماه آبان امسال 11 پرونده مهم با تلاش شعب صلحی شوراهای حل اختلاف به ویژه شعب مستقر در زندان به صلح و سازش رسید.

وی افزود: در پرونده های قصاص؛ ایجاد صلح و سازش و فراهم کردن زمینه گذشت اولیای دم بسیار دشوار است، اما با تلاش اعضای شورای حل اختلاف گام های بسیارخوبی برداشته شد و از 11 فقره پرونده منتهی به صلح و سازش در آذرماه امسال؛ 2 فقره با موضوع قصاص نفس منتهی به مصالحه شد.

رییس کل دادگستری مازندران بیان کرد: همچنین 8 فقره پرونده مالی و یک فقره پرونده با موضوع نزاع دسته جمعی منتهی به صلح و سازش شده است.

اکبری بر برقراری صلح و سازش بین اصحاب پرونده دردادسرا، محاکم بدوی و تجدیدنظر نیز تاکید کرد و گفت: دعوت به صلح و سازش در تمام مراحل رسیدگی به پرونده ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از دستاوردهای مثبت شعب ویژه مستقر در زندان را کاهش جمعیت زندانیان دانست و تاکید کرد: یکی از وظایف شوراهای حل اختلاف اقدام موثر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشش پای چوبه دار/ صلح و سازش 11 پرونده مهم قضایی ماه گذشته در مازندران

بخشش پای چوبه دار/ صلح و سازش 11 پرونده مهم قضایی ماه گذشته در مازندران