موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - رياست جمهوري - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - حقوق بازنشستگان - ايرانيان مقيم خارج - محمدباقر قاليباف - باشگاه پرسپوليس - ليگ برتر فوتبال ايران - كاپوكانونيره - تالار چهارسو تئاتر شهر - هفته نشنال جئوگرافيك - معاون وزير آموزش و پرورش - شيهد - سپاهان رسانه - قهرماني مس رفسنجان - فدراسيون سرآمدان علمي - سوپركاپ اروپا - سريال دهه فجر - احمد اميرآبادي فراهاني - علوم تربيتي - جشنواره فيلم روتردام

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 16:152022-12-19سياسي

تراز علمی ایران در جهان قابل دفاع است/لزوم توسعه دانش بنیان ها ضمن رعایت سلسله مراتب


معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: ایران از نظر شاخص های علمی، جایگاه بسیار خوبی در جهان دارد؛ در این خصوص می توان به کسب جایگاه 15 جهان در تولید مقالات علمی اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در یازدهمین جشنواره پژوهش پژوهشگاه استاندارد، با اشاره به اینکه کشور ایران از نظر شاخص های علمی، جایگاه بسیار خوبی در جهان دارد، گفت: در این خصوص می توان به کسب جایگاه 15 جهان در تولید مقالات علمی اشاره کرد.

وی با طرح این سوال که آیا در تبدیل علم به ثروت و ایده به محصول موفق بوده ایم؟ ادامه داد: بر اساس شاخص نوآوری رتبه ایران در سال 2014، در این حوزه 120 بوده است، اما در سال های گذشته با تلاشی که تمامی بازیگران این حوزه ویژه معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت علوم انجام دادند، موفق شدیم رتبه خود را در سال 2021 به 51 برسانیم، این آمار بیانگر ارتقای بسیار خوبی است.

وی با تاکید بر اینکه باید همچنان تلاش کنیم، ادامه داد: موسسه استاندارد جایگاه ویژه ای در این زیست بوم دارد، اگر این سازمان به درستی وظیفه خود را انجام ندهد به مشکل خواهیم خورد.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه در بحث قوانین و مقررات و استاندارد از رتبه 132 رتبه 130 هستیم! یادآور شد: این آمار قابل قبول نیست و باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراز علمی ایران در جهان قابل دفاع است/لزوم توسعه دانش بنیان ها ضمن رعایت سلسله مراتب

تراز علمی ایران در جهان قابل دفاع است/لزوم توسعه دانش بنیان ها ضمن رعایت سلسله مراتب