مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 11:462022-12-20اقتصادي

کشت قراردادی مزایای بسیاری برای کشاورزان دارد


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تامین نهاده ها، بیمه محصول، خرید محصول با قیمت بیشتر و حذف دلالان را از مزایای کشت قراردادی عنوان کرد و گفت: - با توجه به محدودیت زمانی، کشاورزان گندم کار آبی در استان هرچه سریعتر قرارداد کشت خود را منعقد کنند.

‍ ‍ مهندس علی چاله چاله با بیان اینکه پیش بینی شده امسال 98 هزار هکتار گندم آبی در استان کشت شود، افزود: با تدابیر اتخاذ شده انتظار می رود استقبال خوبی از طرف کشاورزان استان از کشت قراردادی گندم آبی شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ویژگی های کشت قراردادی گندم آبی، گفت: در شیوه نامه کشت قراردادی، کشاورز پس از مراجعه به سایت شرکت بازرگانی دولتی ایران و یا مراکز جهادکشاورزی و دانلود اپلیکیشن مربوطه و ثبت مشخصات خود در سامانه شرکت غله و ثبت و امضای الکترونیکی قرارداد بین اداره کل غله و خدمات بازرگانی و کشاورز، قرارداد چاپ شده را به همراه سفته ها که یک و نیم برابر ارزش پولی است که در هنگام تحویل محصول دریافت خواهد کرد، به کارگزار جهت اخذ کود تحویل می دهد.

چاله چاله افزود: در قرارداد منعقده 100 درصد بهای کود ازته توسط کشاورز پرداخت می شود، اما 50 درصد بهای کود فسفاته و 50 درصد بهای کود پتاسه به صورت نقد توسط کشاورز پرداخت و مابقی از بهای گندم تحویلی کشاورز در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت قراردادی مزایای بسیاری برای کشاورزان دارد

کشت قراردادی مزایای بسیاری برای کشاورزان دارد