مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 12:502022-12-20بين الملل

نجات گردشگران سرگردان در «ماچوپیچو»


گردشگرانی که حین بازدید از دژ باستانی «ماچوپیچو» واقع در کشور «پرو» به دلیل موجی از اعترضات گیر افتاده بودند، سرانجام با کمک هلی کوپتر به یکی از شهرهای نزدیک این بنای باستانی منتقل شدند.

- گردشگرانی که حین بازدید از دژ باستانی ماچوپیچو واقع در کشور پرو به دلیل موجی از اعترضات گیر افتاده بودند، سرانجام با کمک هلی کوپتر به یکی از شهرهای نزدیک این بنای باستانی منتقل شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، وزارت گردشگری کشور پرو اعلام کرد: گردشگرانی که به بازدید از ماچوپیچو ، دژ باستانی اینکاها، رفته بودند با کمک هلی کوپتر به شهر کوسکو منتقل شده اند تا بتوانند با پروازهای عادی به لیما ، پایتخت این کشور بروند.

پس از این که معترضان با استفاده از تکه سنگ های بزرگ، راه آهن منتهی به کوسکو را از روز سه شنبه هفته گذشته مسدود کردند، ده ها گردشگر در حوالی ویرانه های ماچوپیچو گیر افتادند، برخی از آن ها مجبور شدند تا رسیدن به اولانتایتامبو ، نزدیکترین شهر به این دژ باستانی، پیاده روی کنند.

پرو از هفتم دسامبر تاکنون، شاهد ناآرامی سیاسی و اعتراضات گسترده بر سر عزل و دستگیری پدرو کاستیو ، رییس جمهور برکنارشده این کشور بوده است.

سفیر آمریکا در لیما اعلام کرد که گزارش های تاییدنشده ای از اجرای اعتصابات سراسری در کوسکو وجود دارد که می توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات گردشگران سرگردان در «ماچوپیچو»

نجات گردشگران سرگردان در «ماچوپیچو»