مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 10:362022-12-21سياسي

سید حسینی: حدود الهی تعطیل شود احکام اسلام مصرف و خاصیت خود را از دست می دهد


پاسخ به مدعیان تعطیلی حدود در عصر غیبت این است که احکام قضایی اسلام و بسیاری دیگر از این دست امور خاصیت خودشان را از دست می دهند و تنها مختص به برهه 15 ساله ای می شود که معصوم حکومت را در اختیار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، هر جرمی با واکنشی روبه رو خواهد بود.

در برهه ای که عده ای آسایش عمومی را برهم  زدند و با جنایات خود، خون عده ای از حافظان مظلوم امنیت را ریختند، انتظار این است که قوه قضاییه برخورد درخوری با این افراد داشته باشد، اما فارغ از جریان رسانه ای غرب، عده ای در لباس اسلام به شکل دیگری در پی ناصحیح جلوه دادن برخورد قضایی با آشوبگران هستند.

در این روزها برخی افراد در پوشش فقه و اسلام، اجرای حدود را در عصر غیبت تعطیل معرفی می کنند و مدعی اند این کار جمهوری اسلامی دخالت در وظیفه امام معصوم است! در این راستا با حجت الاسلام سیدسعید سیدحسینی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه شاهد گپی زدیم که در ادامه حاصل آن را می خوانید.

تفکیک یک امر انحرافی آیا نقد احکام صادره از سوی دادگاه انقلاب به بهانه تعطیلی حدود در عصر غیبت صحیح و موجه است؟ در ابتدای امر باید عرض کنم که ما باید بین دو امر تفکیک قائل شویم، اگر قرار است ما عملکرد قوه قضاییه را در باب صدور احکام ارزیابی کنیم و بسنجیم ورود به مباحث فقهی انحراف از بحث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سید حسینی: حدود الهی تعطیل شود احکام اسلام مصرف و خاصیت خود را از دست می دهد

سید حسینی: حدود الهی تعطیل شود احکام اسلام مصرف و خاصیت خود را از دست می دهد