مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 11:002022-12-21اقتصادي

18 میلیارد تومان زکات در استان اردبیل جمع آوری شد


مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در 9 ماه امسال بالغ بر 18 میلیارد تومان زکات در استان اردبیل جمع آوری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا حسین نژاد صبح چهارشنبه در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: از این مبلغ 6 میلیارد تومان زکات فطریه و چهار میلیارد تومان زکات واجب بوده و مابقی نیز مربوط به زکات مستحب است.

وی تصریح کرد: 90 درصد این مبلغ برای تأمین معیشت، حوزه درمان، مسکن و هزینه های تحصیلی فقرا و نیازمندان هزینه شده و تنها 10 درصد به پروژه های عمرانی و عام المنفعه نظیر مسجد و غسالخانه اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با قدردانی از ائمه جمعه و عاملان زکات در بخش ها و شهرستان ها گفت: احیای فریضه زکات به عنوان واجب الهی با همکاری خوب این تلاشگران میسر شده و دبیرخانه زکات نیز در کمیته امداد فعالیتی مستمر دارد.

حسین نژاد افزود: 43 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که ما افتخار خدمت رسانی به این خانواده های نیازمند را داریم و سعی ما بر این است تا در حوزه های مختلف خدماتی متنوع به آنها ارائه کنیم.

وی به اهمیت و جایگاه زکات نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حقیقت پرداخت زکات آزمون الهی است که افراد جامعه از مایحب پرداختی خود را انجام می دهند تا زمینه و بستر توسعه و پیشرفت جام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 میلیارد تومان زکات در استان اردبیل جمع آوری شد

18 میلیارد تومان زکات در استان اردبیل جمع آوری شد