مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 11:102022-12-21حوادث

کمبود اعتبارات دلیل عدم تحقق راه اندازی 450ایستگاه لرزه نگاری است


رییس مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با بیان اینکه در کل کشور به راه اندازی ایستگاه های جدید نیاز داریم، گفت: کمبود اعتبارات دلیل عدم تحقق راه اندازی 450ایستگاه لرزه نگاری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا حاتمی صبح چهارشنبه که در حاشیه راه اندازی مرکز لرزه نگاری در سمنان با بیان اینکه ایستگاه های لرزه نگاری فقط وقوع زمین لرزه را اطلاع نمی دهد و کاربردهای دیگری نیز دارد، ابراز داشت: در مراکز لرزه نگاری وضعیت زمین، گسل ها و داده ها به دقت و با جزییات به ثبت می رسد که می تواند برای اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی اطلاعات لازم را ارائه دهد.

وی ضمن بیان اینکه طبق آمارهای موجود بر اساس نیاز و طبق برنامه ششم توسعه باید 450 ایستگاه لرزه نگاری در کشور راه اندازی شود، افزود: متأسفانه به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات این موضوع هنوز به صورت کامل محقق نشده است.

رییس مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با بیان اینکه طبق برنامه هدف گذاری شده باید سالانه 50 دستگاه لرزه نگاری راه اندازی شود، ابراز داشت: به علت همین موضوع کمبود اعتبارات این هدف گذاری اجرا نشده و امیدوار به ساخت تجهیزات آن در داخل کشور هستیم.

حاتمی هزینه تمام شده برای راه اندازی هر ایستگاه را سه میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: هم اکنون تمامی تجهیزات مورد نیاز از خارج کشور وارد می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود اعتبارات دلیل عدم تحقق راه اندازی 450ایستگاه لرزه نگاری است

کمبود اعتبارات دلیل عدم تحقق راه اندازی 450ایستگاه لرزه نگاری است