مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 14:352022-12-21بين الملل

دستور فوری محاکمه عاملان فساد بزرگ در الازهر مصر


دادستان مصر دستور معرفی 11 متهم از کارکنان دانشگاه الازهر را به دادگاه صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری مصری شروق متهمان در پی تخلفات مالی و اداری در روند توسعه بایگانی دانشگاه الازهر، به دادگاه معرفی شدند.

پیشتر دفتر فنی رییس هیئت رسیدگی به این موضوع، گزارشی از سازمان کنترل اداری در خصوص تخلفات انجام شده در توسعه بایگانی دانشگاه الازهر دریافت کرده بود؛ تخلفاتی که به خسارت به اموال عمومی منجر شده و شرکت عامل مبلغ پنج میلیون و 400 هزار پوند درآمد نامشروع داشته است.

در بررسی ها مشخص شد که متهمان، سنجش تخمینی مشخصات فنی فرآیند تهیه و نصب 25 دستگاه تشکیل پرونده در سامانه الکترونیکی و نوسازی 11 دستگاه را امضا کرده اند که از مشارکت شان در تهیه آن ارزیابی غیرحقیقی حکایت دارد.

همچنین این تخلف پنج میلیون و چهارصد هزار پوند مصری قیمت مازاد بر ارزش آن واحدها در بازار را شامل می شود که منجر به سود شرکت عرضه کننده از آن مبلغ و خسارت به خزانه دولت به همان میزان شده است.

به نقل از میدل ایست نیوز، متهمان بدون در دست داشتن مقادیر فنی معین و ایجاد برنامه ای ویژه پرونده ها به نام (rake scan) شرایط و مشخصات عملیات را ترسیم کردند که بر خلاف مفاد قانون قراردادهای دولتی و آیین نامه اجرایی، به عنوان یک کالای شناخته شده یا یک علامت تجار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور فوری محاکمه عاملان فساد بزرگ در الازهر مصر

دستور فوری محاکمه عاملان فساد بزرگ در الازهر مصر