مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 17:002022-12-21پزشكي

غربالگری شنوایی 5 هزار نوزاد در خراسان شمالی


مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال غربالگری شنوایی 5 هزار و 767 نوزاد در مناطق شهری و روستایی تحت پوشش انجام شده است.

- دکتر فلوریا انفرادی در گفت و گو با ایسنا، بیان این که انجام غربالگری شنوایی طبق تفاهم نامه مشترک با سازمان بهزیستی توسط شنوایی شناسان در بیمارستان های استان انجام می شود، افزود: از آمار غربالگری های انجام شده در 6 ماه نخست امسال 143 نفر به مرحله تشخیص و 57 نفر به مرحله مداخله ای راه یافته اند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله تشخیص به منظور دسترسی راحت تر خانواده ها به صورت هفتگی تدابیری جهت حضور ادیولوژیست ها در منطقه با همکاری سازمان بهزیستی اندیشیده شده است، ادامه داد: در حال حاضر به علت کمبود نیروی ادیولوژیست با توجه به اهمیت تشخیص زودهنگام شنوایی از نیروهای آموزش دیده در دو شهرستان راز و جرگلان و فاروج استفاده می شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه قوه شنوایی یکی از توانایی های مهم انسان برای برقراری ارتباطات گفتاری به شمار می آید، اضافه کرد: از لحظه تولد و در تمام دوران نوزادی، حس شنوایی ارتباط نزدیکی با رشد گفتار و زبان دارد و حتی سطوح خفیف تا متوسط از دست دادن شنوایی می توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری شنوایی 5 هزار نوزاد در خراسان شمالی

غربالگری شنوایی 5 هزار نوزاد در خراسان شمالی